-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3929 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

در ماه رجب همان طور كه فرموديد اعمالي با ثوابهاي بسيار زياد ذكر شده، مثلاً فلان ذكر را اگر صدبار بگوييد ثواب صد شهيد در راه خدا را دارد،آيا واقعاً كسي كه در جبهه جنگ جنگيده با كسي كه در امنيت و آرامش در محيط خانه فلان ذكر را صدبار خوانده يكي مي شود آن هم صد شهيد؟



هدف از انجام عبادات و اعمال صالح اين است كه انسان به سوي خدا حركت كند و درهاي معرفت و رشد به رويش باز شود.

امام خميني( دركتاب آداب نماز آورده است :

قال تعالي : و من يخرج من بيته مهاجراً الي الله و رسوله ثم يدركه الموت فقد وقع اجره علي الله كسي كه از خانه اش بيرون شود در حالي كه هجرت كننده به سوي خدا و رسول اوست، آن گاه مرگ او را دريابد، پاداش اوبرخدا واقع(ولازم)شده 1

هجرت ظاهري و صورت هجرت عبارت است از هجرت به تن از منزل ظاهري به سوي كعبه يا مشاهد اولياء ؛ و هجرت معنوي خروج از بيت نفس و منزل دنياست، الي الله و رسوله؛ هجرت به سوي رسول و ولي نيز هجرت الي الله است. 2

با توجه به معناي اخلاقي و عرفاني درمورد هجرت كه از آيه برداشت مي شودانسان مي تواند در دنياي نفس و روح خود به سمت خداوند حركت كند، حال اينكه ممكن است از لحاظ ظاهري مسافتي را نپيموده باشد.

اگر انساني بتواند عبادات و اذكاري كه از ائمه وارد شده و ثواب خاصي براي آن ذكر شده را با آداب مخصوص خود و حضور قلب انجام دهد و حقيقت آن ذكر را در وجود خود تحقق ببخشد، در واقع بر بال ذكر سوار شده و به آن مقام و معرفتي كه مقصود از ذكر بوده رسيده است و در واقع آن مقام برابري كند با مقام شخص ديگري كه همان مقام را با جهاد در ميدان جنگ به دست آورده و خداوند به فضل خود به آن شخص اجري معادل صد شهيد اعطاء كند.

بايد توجه نمود كه انجام اعمال مذكور بطور كامل و با توجه به حقيقت معناي آنها بسيار مشكل است و كسي توفيق انجام اعمال را مي يابد كه در ميدان مبارزه با نفس اماره و هواي نفس پيروز شود، اگر اين پيروزي حاصل شود امر بعيدي نيست كه خداوند پاداش شهيد و مجاهد في سبيل الله را به اين فرد عنايت نمايد.









1. سوره نساء/100

2. آداب معنوي نماز،امام خميني(،ص8

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.